آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

ارقام جدید نقدینگی و پایه پولی/ ضریب فزاینده به عدد بی‌سابقه ۷.۹ رسید

مثلث مالی : حجم نقدینگی در پایان شهریور ماه به عدد 2 هزار و 943 هزار و 987 میلیارد تومان رسیده که این رقم در 6 ماهه اول امسال 17.1 درصد و در یک سال منتهی به پایان شهریور ماه 36.2 درصد رشد داشته است.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : حجم نقدینگی در پایان شهریور ماه به عدد ۲ هزار و ۹۴۳ هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان رسیده که این رقم در ۶ ماهه اول امسال ۱۷.۱ درصد و در یک سال منتهی به پایان شهریور ماه ۳۶.۲ درصد رشد داشته است.

براساس اطلاعات متغیرهای پولی حجم رشد نقدینگی و پایه پولی در پایان شهریور ماه امسال قابل محاسبه است.

بانک مرکزی در گزارش اخیر خود رشد نقدینگی در ۶ ماهه اول امسال را معادل ۱۷.۱ درصد و در یک سال منتهی به پایان شهریور سال ۹۹ را ۳۶.۲ درصد و رشد پایه پولی در یک سال اخیر را ۲۶.۱ درصد اعلام کرده است.

بر این اساس و با توجه به آمارهای اسفند ۹۸ و شهریور ماه ۹۸، حجم نقدینگی در پایان شهریور ماه سال جاری به رقم ۲۹۴۳ هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان رسیده است. درواقع در ۶ ماه اول امسال ۴۲۹ هزار و ۹۰۷ میلیارد تومان به حجم نقدینگی افزوده شده است.

همچنین حجم پایه پولی در پایان شهریور ماه ۹۹ معادل ۳۷۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان رسیده است.

به این ترتیب ضریب فزاینده در شهریور ماه امسال به عدد ۷.۹ رسیده که در تاریخ اقتصاد ایران بی‌سابقه است. درواقع هر ۱۰۰ ریالی که بانک مرکزی خلق می‌کند، با این نرخ، در طول یک سال به ۷۹۰ ریال نقدینگی تبدیل می‌شود.  / فارس

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید