آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

ارزش لیر ترکیه به پایین ترین رقم در برابر دلار رسید

مثلث مالی : واحد پول ترکیه به پایین ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا رسید و نگرانی مردم این کشور را نسبت به آینده پول ملی خود برانگیخت.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : واحد پول ترکیه به پایین ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا رسید و نگرانی مردم این کشور را نسبت به آینده پول ملی خود برانگیخت.

واحد پول ترکیه روز پنجشنبه به پایین ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا رسید و نگرانی مردم این کشور را نسبت به آینده پول ملی خود برانگیخت.

ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی یک دلار با ۷.۲۶ لیر ترکیه معامله شد که نشان می دهد از ابتدای امسال تقریباً ۲۰ درصد از ارزش خود را در مقابل ارز ایالات متحده از دست داده است.

کوتای گورل، یک شهروند ۴۰ ساله ترکیه در استانبول به شینهوا گفت: به نظر می رسید که همه ما در حال پایین رفتن هستیم، مهم نیست که چقدر درآمد کسب می کنیم.

از نظر گورل، کاهش ارزش لیر اثر دومینویی در کشور ایجاد می کند و منجر به ورشکستگی بسیاری از شرکت ها و اخراج کارکنان می شود.

وی گفت: مشاغل کوچک هیچ شانسی برای ادامه فعالیت در این شرایط ندارند.

جم دمیروک، یک مربی شخصی گفت که فعالیت تجاری وی به دلیل بیماری همه گیر کرونا ویروس در حال حاضر بسیار کاهش یافته است.

وی گفت: اکنون تحت این شرایط، ما به این زودی ها نمی توانیم زخم های خود را بهبود ببخشیم.

دمیروک افزود: دیدن این واقعیت که هر روز علیرغم تمام تلاش های خود فقیرتر می شویم بسیار دردناک است. اما در حال حاضر ما چاره ای نداریم جز اینکه سعی کنیم کارمان را به خوبی انجام دهیم تا به سلامت از این بحران عبور کنیم.

بر اساس این گزارش، هر یورو با ۸.۵۸ لیر معامله شد که نشان می دهد نسبت به روز سه‌شنبه که ۸.۱۹ بود، افزایش یافته است.

اقتصاد ترکیه مدتهاست که از اثرات منفی این بیماری همه گیر و تورم سالانه رنج می برد، که در ماه ژوئیه به ۱۱.۷۶ درصد رسیده بود.

 این درحالی است که نظرسنجی از ۴۲ اقتصاددان از ۲۱ تا ۲۳ جولای در داخل و خارج از ترکیه نشان داد، اقتصاد این کشور ۴.۳ درصد در ۲۰۲۰ کوچک می‌شود. طبق پیش‌بینی این اقتصاددان ها، رکود اقتصادی ترکیه در سه ماهه دوم و سوم سال جاری میلادی به ترتیب ۱۲.۲ و ۳.۱ درصد خواهد بود.

 ولی این اقتصاددان ها عقیده دارند اقتصاد ترکیه ۴.۵ درصد در سال آینده رشد میکند.

منبع : تسنیم

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید