آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق تهران برای خرید مسکن /

مثلث مالی : تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال 1400، به حدود 7.3 هزار واحد مسکونی رسيد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 33.5 و 63.5 درصد افزایش نشان می دهد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربنای واحد مسکونی معامله شده از طريق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران در آبان ماه سال جاری 320.1 ميليون ريال بود که نسبت به ماه قبل 1.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال ۱۴۰۰، به حدود ۷.۳ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۳۳.۵ و ۶۳.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران در آبان ماه سال جاری ۳۲۰.۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۱۷.۷ درصد افزایش داشته که در مقایسه با رشد نقطه به نقطه آبان ماه سال ۱۳۹۹ (معادل ۱۱۸.۲ درصد) به مراتب کمتر بوده و مبین کند شدن آهنگ رشد قیمت مسکن در سال جاری است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که در آبان ماه ۱۴۰۰ اختلاف میانگین قیمت مسکن در گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه شهر تهران به بیش از ۵۸ میلیون تومان رسیده است.

این در حالی است که در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران با رشد ۱.۲ درصد نسبت به مهرماه سال جاری به بیش از ۳۲ میلیون تومان رسیده است که این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۷.۷ درصد بیشتر شده است. هرچند نکته مهم در این بخش روند نزولی رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن معامله شده در شهر تهران در ماه گذشته است. زیرا رشد این نرخ در ماه پایانی تابستان ساال جاری ۱۸.۴ درصد بوده است.

ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق تهران

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۷۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۱۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. این در حالی است که ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۳۲.۲ و ۲۰.۶ درصد افزایش نشان می‌دهند.

همچنین جدول فوق نشان می‌دهد که منطقه ۵ پرمعامله‌ترین منطقه شهر تهران بوده که میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در این منطقه ۳۸ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان بوده است. منطقه ۱۰ نیز با ۶۵۸ معامله در جایگاه دوم تعداد معاملات مسکن قرار دارد که میانگین قیمتی این منطقه ۲۰ میلیون و ۹۳۱ هزار تومان بوده است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید