آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

ارائه مقاله «نقش رسانه ها و شبکه فروش در تقویت فرهنگ بیمه» دربیمه و توسعه

مثلث مالی : «دکتر ناصرالدین اسلامی فرد» مدیر روابط عمومی شرکت بیمه رازی و «ملیحه سادات حسینی» مدیر روابط عمومی شرکت بیمه ملت در پنل تخصصی «توسعه فرهنگ بیمه و ارتقاء تاب آوری اقتصادی» بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، مقاله ای با عنوان «نقش رسانه ها و شبکه فروش در تقویت فرهنگ بیمه» ارائه کردند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : «دکتر ناصرالدین اسلامی فرد» مدیر روابط عمومی شرکت بیمه رازی و «ملیحه سادات حسینی» مدیر روابط عمومی شرکت بیمه ملت در پنل تخصصی «توسعه فرهنگ بیمه و ارتقاء تاب آوری اقتصادی» بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، مقاله ای با عنوان «نقش رسانه ها و شبکه فروش در تقویت فرهنگ بیمه» ارائه کردند.

در مقدمه این مقاله با اشاره به این که فرهنگ نقش مهمی در تبیین تفاوت های رفتار مصرف در کشورها ایفا می کند، تاکید شده است که می توان انتظار داشت فرهنگ نقش مهمی بر فعالیت های اقتصادی افراد داشته باشد. به عبارت دیگر بسیاری از فعالیت های اقتصادی و کارهایی که ما در زندگی فردی و اجتماعی خود انجام می دهیم، ریشه در فرهنگ ما دارد.

نویسندگان سپس با بیان این که فرهنگ، زمینه و بستری است که بدون اصلاح آن سایر اقدامات تحول صنعت بیمه به نتایج مطلوب دست نخواهد، تاکید کرده اند که رسانه ها بازوان فرهنگ سازی هستند.

بر اساس آنچه در این مقاله آمده است، پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه رسانه‌، نقش‌ها و کارکردهای گوناگونی را برای رسانه‌ها برشمرده‌اند از جمله آموزش یا انتقال فرهنگ، نظارت تعمیمی و یکپارچه‌سازی، برجسته‌سازی، جامعه‌پذیری، فرهنگ‌پذیری، نوگرایی و توسعه، همگن‌سازی، راهنمایی و رهبری، ارشاد افکار عمومی، بحران‌زدایی، آگاهی‌بخشی، اعطای پایگاه اجتماعی، حمایت از هنجارهای اجتماعی، بیان عقیده، ایجاد همبستگی بین اجزای جامعه در پاسخ به نیازهای محیطی، تبلیغی، سرگرمی و تفریح و اوقات فراغت و …

آنها معتقدند فرهنگ‌سازی، اساس هر جامعه پویاست رسانه‌ها به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی کارکرد انتقال میراث فرهنگی و اجتماعی و ارزش‌های جوامع را برعهده دارند. از طریق رسانه‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی
درباره موضوعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و الگوهای نوینی به جوامع ارائه می‌شود تا جایگزین فرهنگ‌ها و ارزش‌ها و الگوهای سنتی شوند. رسانه‌ها به عنوان عاملان تغییر و تحول در ارزش‌ها و هنجارها مطرح هستند.

آنها سپس به نقش شبکه فروش در توسعه فرهنگ بیمه پرداخته و ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کرده اند.

نویسندگان تاکید کرده اند که رسانه‌ها باید نسبت به اهمیت پس‌انداز و ارزش آن در سرمایه‌گذاری‌ها على‌الخصوص سرمایه‌گذاری در بیمه‌های عمر اطلاع رسانی کرده و همچنین حمایت از سرمایه‌ها و اموال موجود در برابر حوادث احتمالی را در محتوا و برنامه‌های خود تقویت کنند. بهترین کار رسانه‌ها برای واقعیت اجتماعی شدن بیمه در جامعه، این‌است که در شکل‌گیری قوانین سفت و سخت‌گیر بیمه‌ای به عنوان اهرم‌های فشار عمل کنند.

رسانه‌ها می‌بایست ظرافت بیشتری به خرج دهند و با رویه‌ای نو، علاوه بر ابعاد و منافع تجاری بیمه به ماهیت غیرتجاری بیمه نیز بپردازند. البته تاکید می‌شود که در برنامه‌های اقتصادی و تخصصی به دلیل مخاطبان خاص خود، پرداختن به ابعاد و منافع تجاری بیمه از اهم موضوعات است.

رسانه‌ها باید زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی هرچه بهتر و بیشتر خدمات بیمه‌ای را فراهم سازند و ضمن تصویرسازی مطلوب از بیمه در اذهان عمومی، به ترویج فرهنگ بیمه در جامعه کمک نمایند. همچنین با استفاده از شیوه‌های مناسب، دیدگاه های ناصحیح مردم به بیمه را تغییر داده و به اهمیت آموزش آینده‌نگری به فرزندان برای پدران و مادران به قدر کافی بپردازند.

در حوزه شبکه فروش نیز آنها تاکید کرده اند جمله معروف «بیمه فروختنی است نه خریدنی»، موید این امر است که شبکه فروش با اهمیتی دو چندان، به لحاظ ویژگی‌های خاص بازاریابی خدمات، یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت صنعت بیمه است. از سوی دیگر، تاثیرگذاری فراوان شبکه فروش به عنوان یک نقطه استراتژیک در موفقیت صنعت بیمه، نمایان گر آن است که شبکه فروش به فعالیت های زیربنایی مشغول اند. آنها با کسانی سروکار دارند که اطلاعات درست و کاملی از خدمات بیمه ندارند و برای رفع نیازهای بیمه‌ای خود باید توسط این شبکه توجیه شوند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید