«ملت تک» ابزاری نو در دنیای بیمه‌گری دیجیتال

مثلث مالی : یک سال از آغاز «ملت تک» گذشت و این پلتفرم توانست میان کسب و کارهای موجود جای خود را پیدا کند . اکنون شرکت بیمه ملت سرویس‌های آنلاین بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه حوادث و بیمه مسافرتی را روی این پلتفرم ارائه می دهد ، و ملت تک آماده اوج گرفتن در فضای کسب و کار دیجیتال است .

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : یک سال از آغاز «ملت تک» گذشت و این پلتفرم توانست میان کسب و کارهای موجود جای خود را پیدا کند . اکنون شرکت بیمه ملت سرویس‌های آنلاین بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه حوادث و بیمه مسافرتی را روی این پلتفرم ارائه می دهد ، و ملت تک آماده اوج گرفتن در فضای کسب و کار دیجیتال است .

رئیس اداره کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه ملت دربارۀ این روزهای «ملت تک»، به عنوان تنها پلتفرم عرضه وب‌سرویس‌های بیمه‌ای آنلاین به شکل B to B  گفت : صنعت بیمه هم مانند همه فضاهای دیگر در سال‌های اخیر و همزمان با توسعه فناوری، دچار تغییراتی شده است. مردم با توسعه اینترنت و فضای مجازی و همچنین افزایش سطح دسترسی به تلفن همراه هوشمند، بیشتر از امکانات این بخش استفاده می‌کنند.

بهروز آرمان‌مهر با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها هم دامنه فعالیت خود را گسترش داده و نقش آنها درزندگی امروزی به وضوح دیده می‌شود. افزود : طبیعی است که در چنین شرایطی، مشتریان صنعت بیمه هم به دنبال استفاده از این امکانات باشند و این این انتظار ایجاد شود که وقتی می‌شود یک بلیط سینما را از طریق تلفن همراه خرید، باید بتوان به راحتی و در کمترین زمان ممکن نیز سرویس‌های بیمه‌ای را به صورت آنلاین خریداری کرد.

وی ادامه داد : همین طرز فکر باعث شد که استارت‌آپ‌ها به صنعت بیمه هم ورود کند. گرچه در ابتدا مقاومت‌هایی در این زمینه وجود داشت، اما اکنون به راحتی حضور استارت آپ‌ها در صنعت بیمه پذیرفته شده و ظهور سایر فناوری‌ها نظیر بلاکچین، اینترنت اشیاء(IOT)، هوش مصنوعی و … در حال ایجاد تحول در این صنعت است.

بهروز آرمان‌مهر درباره جایگاه «ملت تک» تصریح کرد : «ملت تک» یک پلتفرم منحصر به فرد است و نمونه مشابه آن در صنعت بیمه وجود ندارد. اصولا کارکرد ملت‌تِک با استارتاپ‌هایی نظیر تجمیع‌کننده‌های بیمه (Aggregators) که امکان مقایسه و خرید بیمه‌نامه را می‌دهند متفاوت است.

وی ادامه داد : «ملت تک» اساسا سرویس دهنده به مصرف کننده نهایی نیست، بلکه قصد دارد فضای جدیدی را برای توسعه بازار شرکت ایجاد کند. در واقع بیمه ملت با عرضه وب‌سرویس‌های بیمه‌ای خود در سایر پلتفرم‌ها و بسترهای دیجیتال باعث توسعه کانال‌های توزیع خود شده و این امکان را فراهم کرده که مشتریان در به صورت ۲۴ ساعته بتوانند سرویس‌های بیمه‌ای خود را خریداری کنند.

رئیس اداره کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه ملت درپاسخ به این پرسش که “آیا شبکه فروش سنتی با این روش حذف می شود؟” متذکر شد : خیر حذف شبکه فروش درکارنیست . چون به هر حال آن روش فروش هم مشتریان خاص خود را دارد. فروش بسیاری از بیمه نامه‌ها از جمله بیمه زندگی که سهم خوبی از صنعت بیمه را به خود اختصاص داده و نقش بسزایی در حمایت از اقشار مختلف جامعه دارد همچنان نیازمندِ فروش رو در رو و چهره به چهره است.

آرمان مهر افزود : علاوه بر این در سایر رشته‌های بیمه‌ای که نیاز به بازید فنی از مورد بیمه است وجود شبکه فروش الزامی است ، به طور کلی می‌توان گفت توسعه صنعت بیمه در گرو توجه همزمان به شبکه فروش به عنوان بازوی اجرایی فروش بیمه نامه و استفاده از فرصت‌هایی است که فناوری و فضای آنلاین برای توسعه کسب و کارها ایجاد کرده، است.

وی ادامه داد : فرض کنید کسی امروز یک بلیط هواپیما را از طریق روش آنلاین خریداری می کند ، او حتما به بیمه‌نامه مسافرتی هم نیاز دارد. ما می‌توانیم بستری را فراهم کنیم که همزمان با فروش بلیط آنلاین، بیمه نامه مسافرتی آنلاین هم به فرد فروخته شود، در حال حاضر استارت آپ‌هایی ایجاد شده اند که امکان خرید و فروش انواع محصولات، کالاها و خدمات را به صورت آنلاین فراهم کرده‌اند. ما می‌توانیم در همان بستر و به صورت لحظه‌ای، بیمه نامه‌های مورد نیاز آنها را بفروشیم. این کار علاوه بر کاهش هزینه‌ها، حس مطلوب و تجربه جدیدی از دریافت خدمات بیمه‌ای (به صورت آنلاین) میان مشتریان ایجاد خواهد کرد.

ارمان مهر درخصوص اینکه برای ایجاد چنین زمینه هایی، بیمه ملت باید به سراغ تک تک کسب و کارها برود؟ متذکرشد : در ابتدای کار و به منظور توسعه کسب و کار شرکت، این اقدام از سمت شرکت صورت می گرفت اما با توجه به تعداد زیاد استارتاپ‌ها و روند رو به رشد آنها این اقدام نمی توانست کارایی مورد نظر را داشته باشد از این رو ایده ایجاد ملت‌تِک را دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر که کار شکل گرفته و «ملت تک» جایگاه خود را پیدا کرده است، گفت : این کسب و کارها هستند که برای دریافت سرویس‌های بیمه‌ای آنلاین به سراغ ما می آیند. حتی تعداد متقاضیان آن قدر زیاد شده که ما مجبوریم به دلیل جلوگیری از کندی فرایندها و نیز اشغال نشدن زیرساخت ها، کسب و کارها بزرگ را به عنوان همکار انتخاب کنیم و برای کسب و کارهای خرد نیز اقدامات خوبی انجام شده است تا آنها نیز بتوانند از سرویس‌های بیمه‌ای در کسب و کار خود استفاده کنند و زمینه توسعه فروش شرکت فراهم شود.

به گفته او با ایجاد «ملت تک» کسب و کارهایی که می توانند خدمات بیمه‌ای را به مشتریان بفروشند، می توانند به این پلتفرم مراجعه کنند، قرارداد ببندند و کار را شروع کنند. با این روش هم پاسخ به تغییر ذائقه مشتری محقق می شود، هم مشتری می تواند خدمت آنلاین بگیرد، هم توسعه همکاری با «نابیمه‌گران» انجام می‌شود و هم بیمه ملت توانسته است به تغییرات فضای کسب و کار پاسخ مثبت بدهد.

آرمان مهر یاد آورشد : با این وجود، در مواردی مشتری به دلایلی علاقه دارد بیمه‌نامه خود را به صورت مستقیم از شرکت بیمه ملت خریداری کند که برای این منظور نیز ایجاد فروشگاه آنلاین بیمه ملت در آینده نزدیک انجام خواهد یافت و محصولات آنلاین شرکت بر روی آن عرضه خواهد شد.

رئیس اداره کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه ملت درباره خدماتی که روی «ملت تک» ارائه می شود، گفت : اکنون سرویس‌های آنلاین بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه حوادث و بیمه مسافرتی را روی این پلتفرم ارائه می کنیم. با توجه به اینکه مخاطبان ما اغلب با سازوکارهای بیمه‌ای و به خصوص رویه‌های داخلی شرکت آشنا نیستند، به منظور سهولت در ارائه این سرویس‌های سعی شده است تا قسمتی تحت عنوان سوالات متداول بر روی ملت تک ایجاد شود و افراد پاسخ بسیاری از سوالات خود را در خصوص سرویس‌ها، شرایط کارمزدی، نحوه تسویه حق بیمه‌ها و… را بیابند.

ارمان مهر ادامه داد : همچنین به منظور سهولت پیاده‌سازی سرویس‌های قسمتی تحت عنوان مستندات فنی برای هر رشته ایجاد شده است که کلیه نیازمندی‌های برنامه‌نویسان برای پیاده‌سازی در آنجا آورده شده است.

وی با بیان اینکه این پلتفرم نمونه مشابه ندارد. توضیح داد : واقعیت این است که شرکت‌های بیمه، هیچ‌کدام چنین زیرساختی را ندارند. ما نگاه وسیعی به موضوع داشته‌ایم و به صورت آزادانه خدمات خود را معرفی کرده و آزادانه هم سرویس‌ها را عرضه کرده‌ایم.

رئیس اداره کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه ملت گفت : «ملت تک» بهترین انتخاب برای توسعه خدمات بیمه‌گری باز برای کسب و کارهاست، چرا که استفاده از API‌های آن ساده، سریع و مطمئن است. استقبال خوب کسب و کارها از این پلتفرم نیز همین را ثابت می‌کند.

آرمان مهر درباره  طرح توسعه آن گفت : توسعه «ملت تک» در زمینه وب سرویس‌های بیمه‌ای است. بیمه‌های آتش‌سوزی منازل مسکونی، مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان و هر چه که قابلیت وب‌سرویس شدن داشته باشد را به آن می‌افزاییم و این کار در کوتاه‌مدت انجام خواهد شد.

وی درخاتمه درخصوص کسب وکارهایی که آماده همکاری با «ملت تک» هستند ، یادآورشد : اگر کسب وکار فقط با بیمه ملت  همکاری نماید ، به مجوز از بیمه مرکزی نیاز ندارد، اما اگر بخواهد همزمان با ما با شرکت‌های دیگر هم همکاری داشته باشد، باید مجوز کارگزاری آنلاین را از بیمه مرکزی دریافت کنند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بازار مالی

رییس کل خواستار فعالیت های بین المللی انجمن حرفه ای صنعت بیمه شد

مثلث مالی : مهندس مجید بهزادپور، با اشاره به نقش نیروی انسانی کارآمد و متخصص گفت: بیمه، صنعتی مبنتی بر نیروی انسانی است که در تمام سطوح باید به توانایی و پویایی آنها توجه ویژه داشت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، رئیس کل ضمن ابراز خرسندی از فعالیت انجمن حرفه ای صنعت بیمه در راستای ارتقاء سطح دانش فعالان صنعت بیمه گفت: پیشنهاد می‌شود این انجمن فعالیت خود در حوزه های بین المللی را گسترش دهد و با برگزاری دوره های بین المللی برای کارکنان صنعت بیمه، دانش تخصصی آنها با تکنیک های جدید بیمه ای و ارزیابی ریسک به روز رسانی شود.

بیمه

بیمه پاسارگاد بار دیگر در بالاترین سطح توانگری مالی قرار گرفت

مثلث مالی : شرکت بیمه پاسارگاد برای سال های متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت. طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب سال ۱۴۰۰ توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه پاسارگاد موفق به کسب سطح یک توانگری مالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری ۳۰۴ درصد شده است.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید