مأموریت سه گانه بیمه مرکزی در دوران بلوغ

نهاد ناظر صنعت بیمه در آستانه پنجاه سالگی همواره و هنوز با چالش ها و گذرگاه های پیچیده ای روبروست که ذات یک مجموعه ریسک پذیر به شمار می رود، اما حلاوت رضایتمندی مردم از این صنعت تمامی سختی ها را برای فعالان آن آسان کرده است.

این پست را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
غلامرضا سلیمانی
رئیس کل بیمه مرکزی ایران
نهاد ناظر صنعت بیمه در آستانه پنجاه سالگی همواره و هنوز با چالش ها و گذرگاه های پیچیده ای روبروست که ذات یک مجموعه ریسک پذیر به شمار می رود، اما حلاوت رضایتمندی مردم از این صنعت تمامی سختی ها را برای فعالان آن آسان کرده است.
بلوغ بیمه مرکزی برای اداره یک صنعت مادر، جایی به اثبات می رسد که سه ماموریت اصلی یعنی نظارت بر عملکرد صنعت بیمه، صیانت از بیمه گران و بیمه گذاران و در نهایت سیاستگذاری مناسب برای هدایت این صنعت به گونه ای دنبال می شود که کمترین نشانی از تشنج و ناآرامی را می توان در آن مشاهده کرد.
امروز نهاد ناظر بر خود می بالد که با نظارت دقیق بر عملکردها و توجه به جذب نیروهای پاکدست و کارآمد این صنعت را به صنعتی مبدل کرده که بر قله سلامت ایستاده است. این سلامت در رفتار و صداقت در گفتار را مدیون خانواده بزرگی هستیم که بی منت و سختگوش در مسیر تامین امنیت اقتصادی مردم و تحقق رفاه عمومی تلاش می کنند.
خدمت صنعت بیمه از جنس آرامش و اطمینان است و نظارت بر کیفیت خدمات دهی آرامش بخشان و اطمینان آفرینان یک موهبت الهی است که به این خاطر، پروردگار متعال را سپاس می گوییم.
بی تردید هر حرفه ای قداست خاص خود را دارد چرا که خداوند تمامی کسب و کارها را شایسته ارزش و کرامت دانسته اما فعالیت در حرفه ای که آرامش یک ملت را به همراه دارد، از ارج و ارزشی بسیار برخوردار است.
بر خود فرض می دانم فرارسیدن چهل و نهمین سالروز تاسیس بیمه مرکزی را به تمامی همکاران، بیمه باوران و بیمه یاوران شادباش گفته و توفیق روزافزون تمامی عزیزان را از درگاه حضرت دوست خواستار شوم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

فرآیند تصمیم / پیشنهادات ازکجا می آیند و چگونه تبدیل به مصوبات شورای عالی بیمه میشوند ؟

مثلث مالی : عاقبت بعد از چهار سال کار کارشناسی آخرین روزهای تابستان ۱۴۰۰ اصلاحیه آیین نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران رسمی بیمه ابلاغ شد . هرچند عباسیان فر ، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی درخصوص فرآیند و روند اصلاحات آیین نامه توضیح می دهد ، اما جا دارد چند پرسش اساسی مطرح شود ، “آیا در تنظیم و اصلاحات آیین نامه ها به ویژه آیین نامه کارمزد شبکه فروش تنها پیشنهادات بیمه مرکزی اعمال شده است ؟ نقش کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه چیست و چه گروهی دراین کمیسیون عضویت دارند ؟ به طور مشخص پیشنهاد و پیش نویس اصلاحات از کجا می آیند و با چه فرآیندی تبدیل به مصوبه شورای عالی بیمه می شوند ؟ و چه افرادی دراین مسیر اظهارنظرمی کنند ؟

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید