تبعات حذف فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث چیست؟

تبعات حذف فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث چیست؟

این پست را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print

رضا یدالهی /رئیس هیات مدیره کانون سراسری نمایندگان بیمه البرز

درسال جهش تولید وبا بخشنامه اخیر بیمه مرکزی آنهم با قید فوریت برای اجرایی شدن حذف فیزیکی صدور بیمه‌نامه شخص ثالث، درعمل جمعیت ۶۷ هزار نفری نمایندگی مستقیم کشور که بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در مجموع شاغل در شبکه نمایندگی اعم از کارمند و بازاریاب فعالیت می‌کنند، با چالش‌های جدیدی باتوجه به پرتفوی صدور قابل توجه در این رشته مواجه می‌شوند.

بیمه نامه شخص ثالث ویترین شبکه فروش بوده ، بنابراین با حذف فیزیکی این بیمه نامه، ارتباط مستقیم شبکه فروش با بیمه گذاران به مرور کاهش یافته ودر صورت تداوم ،کمرنگ تر نیز خواهد شد.

درنتیجه بازاریابی سایر  بیمه نامه ها نیز رو به تحلیل رفته و موجبات تقویت فعالان غیرحرفه ای که مجوز صدور بیمه نامه را نداشته اند هم  فراهم می شود.

براین باور هستیم که شبکه نمایندگی همگی در یک راستا فعالیت می کنند.

بنابراین این بخشنامه چالش آشکاری را رقم خواهد زدکه بدون توجه به ظرفیت ها و توانایی ها و تجربه شبکه فروش و سایرمسائل قابل طرح دراین حوزه، به مرور اعتمادسازی که نتیجه تلاش های سالیان متمادی شبکه فروش نمایندگان بوده، دچار اختلال می شود.

صرف نظر از  مشکلات اقتصادی برای شبکه فروش در این رشته،کاهش قابل توجه ضریب نفوذ بیمه نیز در سایر رشته ها  دور از انتظار نیست.!

این بخشنامه ، با توجه به زیر ساخت های نامناسب اعم از عدم دسترسی به اطلاعات خودروهای کشور، اختلال در ارائه کد یکتا و انتقال تخفیفات و الحاقیه های احتمالی و مسائل اینچنینی، ضررهای قابل توجه ای را به بدنه صنعت بیمه وارد خواهد کرد که منجر به سردرگمی شبکه نمایندگی و بیمه گذاران می شود.

حدود ۸۰ درصد تولید حق بیمه در اختیار شبکه توزیع  بوده که با استفاده از دانش و نیروی انسانی و سرمایه گذاری نمایندگان و کارگزاران، اقدام به تاسیس دفاتر در سطح گسترده جهت توزیع خدمات بیمه در کشور کرده اند.

اگر شبکه نمایندگی در صنعت بیمه حضور نداشته باشد، بیم آن می رود که این صنعت به روزگار آژانس های هواپیمایی دچار شود.

بدون شک بازار بیمه فقط با حضور شبکه گسترده و فرهیخته نمایندگی و کارگزاری می تواند برنامه ریزی ارتقا خود در اقتصاد ملی را اجرایی کند و بدون حضورآنها امکان توزیع متوازن و مویرگی خدمات بیمه ای وجود ندارد.

شایسته است به منظور افزایش پتانسیل شبکه توزیع ، نسبت به ترویج روح همکاری در  شبکه نمایندگی و شبکه کارگزاری پرداخته شود.

در بازارهای مترقی بیمه این تبادلات و همکاریها بین شبکه توزیع بیمه سالهاست وجود دارد  و تبدیل به فرهنگ شغلی شده است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

اخبار

چرخش استراتژیک و پرداخت به موقع خسارت از اولویت‌های اصلی بیمه رازی است

مثلث مالی : مدیرعامل شرکت بیمه رازی با تاکید بر پنج چرخش استراتژیک این شرکت در سال جاری گفت: شرکت بیمه رازی در مسیر مناسبی قرار گرفته و باید تمام همکاران در ستاد و صف شرکت بیمه رازی اهتمام بیشتری به تحولات شرکت داشته باشند.

بیمه

مدیرعامل بیمه ایران در گشایش ساختمان جدید ایران معین در کیش : راه پشتیبانی از اقتصاد کشور، بزرگ شدن صنعت بیمه است

مثلث مالی : مدیرعامل بیمه ایران با تاکید بر نقش بیمه به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای مالی در توسعه اقتصادی کشور، گفت: راه پشتیبانی از اقتصاد کشور، بزرگ تر کردن صنعت بیمه است.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید