بیمه پاسارگاد با تعامل خردمندانه ۱۴ ساله شد

مثلث مالی – لیلا اکبرپور: آیا در شرایط موجود می توان کسب و کارموفقی داشت ؟ یا باید درانتظاراصلاحات ماند و منتظرشد تا شرایط مورد انتظارساخته شود؟ آیا درشرایطی که بازاربیمه کشور با چالش های متعددی روبروست ، باید با چشم پوشی از برخی اصول ، بنگاه داری کرد ؟بنظرمی رسد عملکرد شرکت بیمه پاسارگاد که توانست برای خود شرایط بسازد و بدون اصلاحات بازار، کسب و کار موفقی دارد ، بهترین پاسخ به این پرسش باشد.

این پست را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print

مثلث مالی – لیلا اکبرپور: آیا در شرایط موجود می توان کسب و کارموفقی داشت ؟ یا باید درانتظاراصلاحات ماند و منتظرشد تا شرایط مورد انتظارساخته شود؟

آیا درشرایطی که بازاربیمه کشور با چالش های متعددی روبروست ، باید با چشم پوشی از  برخی اصول ، بنگاه داری کرد ؟

بنظرمی رسد عملکرد شرکت بیمه پاسارگاد که توانست برای خود شرایط بسازد و بدون اصلاحات بازار، کسب و کار موفقی دارد ، بهترین پاسخ به این پرسش باشد.   

چرا پاسارگاد ؟

معصوم ضمیری نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد

درپی تصویب قانون تأسیس بیمه های خصوصی درابتدای دهه ۸۰ ، شمارشرکت های بیمه طی چهارسال به عدد ۱۳رسید و مدیران و کارشناسان بیمه های دولتی تدریجی جذب بخش خصوصی می شدند.  

یکی از مدیرانی که ۵ سال بعد از تصویب همین قانون جذب بخش خصوصی شد ، معصوم ضمیری مدیرعامل وقت بیمه آسیا بود.

گروه مالی پاسارگاد که قصد تاسیس شرکت بیمه موفقی را درسر داشت ، به دنبال مدیری با تجربه بود، که بتواند ،  هدف “ساخت یک شرکت الگو برای بخش خصوصی را جامه عمل بپوشاند. “

از بهمن ۸۵ ، روزی که بیمه پاسارگاد به ثبت رسید  14 سال می گذرد ، ماحصل فعالیت تمام این سال ها ، ساخت شرکتی است که شبیه هیچ شرکت دیگری نیست .

طی این سال ها همه چیز ثبات دارد ، نه تنها ارکان و اهداف تغییری نداشته حتی تغییرظاهری چشمگیری هم مشاهده نمی شود ؛ دفترمدیرعامل کماکان درهمان ساختمانی است که درغرب میدان فاطمی قرار دارد و برغم ورود جوانان ، پیشکسوتانی که سنگ بنای این شرکت را گذاشتند ، هنوز راس کارند. نتیجه ثبات مدیریت و اهداف بلندمدت ، ارتقای جایگاه بیمه پاسارگاد در بازار بیمه و سرمایه است .

ازنظرشکلی همه چیز مانند روزهای ابتدایی است اما آنچه تغییر کرده ، انتقال تفکربنیان گذاران پاسارگاد و ثبات رفتارشان درگسترش و پیشرفت به تک تک کارکنان بیمه پاسارگاد است . تشکیل خانواده ای که مانند یک جسم واحد برای حفظ و سلامت شرکت با انگیزه بیشتری کار می کنند ، نیروهای انسانی که جزء سهامداران خرد هستند و تحقق آرزوهای خود را درموفقیت شرکت می دانند وعملکرد بهتری دارند.    

رشد اصلی بیمه پاسارگاد که بیش از همه بابت توسعه بیمه های عمر است ، مدیون تفکرو باور بنیان گذارانی است که برایشان  آرامش سهامداران خرد و تامین آتیه بیمه گذاران اهمیت دارد.  

۱۴سال پیش هدف از تاسیس ،  کسب سود متوازن و همسو با منافع ملی عنوان و کسب حداکثر سهم بازار در بین شرکت های بیمه خصوصی تا سال ۱۴۰۴ به عنوان چشم انداز تدوین شد . هر دو ادعای بزرگی بودند ، خواسته ای که گروه مالی پاسارگاد  دنبال می کرد ، به جز سرمایه نیازمند تفکر و باور مدیری توانمند بود که این خواسته را جامه عمل بپوشاند.   

هر چند راه همچنان باقی است اما روند سود آوری بیمه پاسارگاد دربازارسرمایه و فروش ۶ میلیون بیمه نامه عمرو تامین آتیه تئوری کسب سود همسو با منافع ملی را تا حد زیادی محقق کرده و درآستانه سال ۱۴۰۰ این شرکت از نظر سهم بازار دررتبه چهارم ایستاده است .

سال ها گفته شد درتمام دنیا شرکت های بیمه سهامداران بانک ها هستند اما درایران این بانک ها هستند که شرکت های بیمه تاسیس می کنند ، دیدن موفقیت شرکت های بیمه این امید را قوت می بخشد که روزی درایران هم شرکت های بیمه مالک بانک باشند .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بانک

نرخ سود وام مسکن جوانان با بازپرداخت پنج‌ساله ۶ درصد شد

مثلث مالی : مدیرعامل بانک مسکن شرایط تازه پرداخت تسهیلات مسکن جوانان را تشریح کرد.
محمود شایان درباره خبرخوش پایان سال به دارندگان حساب جوانان اعلام کرد: براساس مصوبه جدید هیات مدیره بانک، نرخ سود تسهیلات حساب پس­ انداز مسکن جوانان برای دوره بازپرداخت حداکثر ۵ ساله، از ۹ درصد به ۶ درصد کاهش پیدا کرد.

بانک

کاهش ۸۰ درصدی تله گذاری بانکی با استفاده از رمز پویا

کاهش فیشینگ موفقیت بزرگی برای شبکه بانکی و بانک مرکزی به شمار می‌رود چرا که یکی از آفت‌های استفاده از کارت‌های بانکی در شبکه دیجیتال، موضوع فیشینگ بود. معاون بازاریابی و عملیات شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا ا با اشاره به طرح رمز پویا که حدود یکسال از اجرای آن می گذرد، اظهار کرد: رمز پویا چالش سنگین اما لازمی بود که مزایای خوبی هم به همراه داشت به نحوی که در این مدت براساس آمار رسمی، شاهد کاهش ۸۰ درصدی فیشینگ بودیم.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید