بانک مرکزی سقف خدمات مبتنی بر کارت را افزایش داد

مثلث مالی : بانک مرکزی باتوجه به روند صعودی ویروس کرونا در کشور و لزوم کاهش مراجعات حضوری به شعب، ضمن تأکید بر ارائه هرچه بیشتر خدمات غیرحضوری به هم وطنان توسط شبکه بانکی، در بخشنامه‌ای سقف خدمات مبتنی بر کارت را افزایش داد.

این پست را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print

مثلث مالی : بانک مرکزی باتوجه به روند صعودی ویروس کرونا در کشور و لزوم کاهش مراجعات حضوری به شعب، ضمن تأکید بر ارائه هرچه بیشتر خدمات غیرحضوری به هم وطنان توسط شبکه بانکی، در بخشنامه‌ای سقف خدمات مبتنی بر کارت را افزایش داد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، با توجه به روند صعودی و شروع موج دوم بیماری کرونا در کشور و در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس، از شبکه بانکی تقاضا می شود، به صورت موقت، بر ارائه هرچه بیشتر خدمات غیرحضوری به منظور تسهیل استفاده هم‌وطنان از درگاه‌های غیرحضوری و کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز، تمرکز کنند.

براین اساس، سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی، خودپردازها و کیوسک از مبلغ سی میلیون ریال در هر شبانه‌ روز از مبدأ هر کارت به شصت میلیون ریال افزایش یابد. همچنین سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت سازها از ده میلیون ریال به سی میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است. با توجه به خطرات ناشی از سوء استفاده‌های احتمالی در صورت عدم اعمال کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست.

در همین راستا، امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت یک سال و تا اطلاع ثانوی بلامانع است. ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع‌رسانی به مشتریان انجام شود. خاطر نشان می‌شود رعایت مفاد این بخشنامه تا اطلاع ثانوی لازم الاجرا بوده و بازگشت به وضعیت عادی با ابلاغ این بانک انجام خواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

مدیرعامل بیمه ایران : ارزیاب خسارت پروژه های بزرگ باید مستقل باشد

مثلث مالی : مجید بختیاری مدیرعامل شرکت بیمه ایران گفت : در شرکت بیمه ایران هیچ گاه گفته نشده ، فقدان نیروهای متخصص داریم و این شرکت با دارا بودن حرفه ای ترین کارشناسان رهبری کنسرسیوم بیمه پروژه های ملی را برعهده دارد . بختیاری درگفت و گو با پایگاه خبری مثلث مالی فرآیند ارزیابی خسارات در پروژه های بزرگی مانند پالایشگاه را دارای دو مرحله دانست و درخصوص مرحله اول گفت: بعد از وقوع حادثه ابتدا ارزیابی توسط متخصصان همان رشته صنعتی انجام و گزارش اصلی با نگاه مهندسی و تخصصی از علل حادثه و خسارت ها نوشته می شود.

اخبار

بیمه گری کاندیدای نمایندگی دوره یازدهم مجلس شد / سه برنامه برای دو سال

علیرضا حجتی، کاندید نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی :
▫️مردم عزیز تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس؛ اغلب شما با “بیمه” سرکار داشته اید. یا “بیمه شخص ثالث” اتومبیل گرفته اید، یا از “بیمه تکمیلی درمان” بهرمند شده اید، حتی ممکن است بیمه های “آتش سوزی و زلزله”، “عمر و حوادث”، “باربری” یا انواعی از بیمه ها را خریده باشید. من ٢۴ سال است که از سطح کارشناسی تا مدیریت ارشد، در “صنعت بیمه” حضور دارم و حالا نامزد نمایندگی میان دوره ی مجلس شورای اسلامی یازدهم شده ام. بعنوان متخصص “صنعت بیمه” با سه برنامه کاربردی وارد این میدان شده ام. برنامه هایم را ساده با شما در میان می گذارم.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید